Напоминание

"День Святого Валентина"


Автор: Рябцева Анна Геннадьевна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ лицей №22
Населённый пункт: город Орел, Орловская облать
Наименование материала: сценарий внеклассного мероприятия
Тема: "День Святого Валентина"
Раздел: среднее образование





Назад




Внеклассное мероприятие «Будь моим Валентином !» (Be my Valentine !) Задачи : 1. Воспитывать интерес учащихся к изучению традиций и культуры проведения праздника «День святого Валентина». 2. Совершенствовать произносительные навыки говорения. .3. Повторить лексику по теме «Праздники». 4. Развитие лексических навыков говорения. Оборудование : Сердца , стенгазеты , презентация об истории праздника , шарики в виде сердец, видеозапись песни. Ход мероприятия Вступление. (5 мин.)
Teacher 1:
Hello, dear pupils and guests! We are glad to see you today! Every year on the 14 th of February people celebrate a very beautiful and lovely holiday «Valentine’s day» in many countries. It is a day of love and friendship. We send greetings cards to our sweethearts and friends, ask them «to be my Valentines». We also decorate our classrooms with big red hearts and give red roses and chocolate to our sweethearts, friends and family.
Teacher 2:
Today we’ll try to speak about this day , you ‘ll know about history of this holiday, listen to touching poems, congratulate each other and show your knowledge. Also, today you have an opportunity to get acquainted with our new friend. Let me congratulate you our American guest……..Is it your fist visit of our school? Do you like it?-
приветственное слово

гостя.
Видео.( 7 мин.)
Teacher 1:
There are many legends about St. Valentine. Legends are stories that are handed down from the past. No one really knows the actual origin of Valentine’s Day. Let’s watch one of the most popular versions of this holiday.
Teacher 2:
Do you know the translation of the following words? (перевод слов на слайде) Now, watch the video and be ready to answer the questions about this story. (просмотр видео, ответы на вопросы) 1. Who was Valentine? 2. Where did he live? 3. Why didn’t Emperor Claudius want young man to marry? 4. Why did Claudius put Valentine in prison? 5. Where did Valentine meet his love? 6. What did he write to his sweetheart in his last letter? 7. When is this holiday celebrated? 8. What is the symbol of this event? Cимволика.( 3 мин.)
Teacher 1:
And do you know the other symbols of this holiday? Can you guess the symbol by its description? (На слайде символы, учитель дает описание- дети называют символ) A part of your body is……………………………………….a heart. A heart-shaped card is………………………………………a valentine A man who cared for people is………………………………St.Valentine.
A boy who shoots Arrows is…………………………………Cupid. A kind of flower is …………………………………………..a rose. A bunch of flowers is………………………………………...a bouquet. A friendly look is ……………………………………………a smile. Used with a bow……………………………………………..an arrow. A fancy material is……………………………………………lace. A kind of candy is…………………………………………….chocolates. Выступление гостя. (10 мин.)
Teacher 2:
Jim, tell us about this wonderful event, please. What special does it mean for you? Стихи. (10 мин.)
Teacher 1:
By the way, I remember the words of the greatest poet of all times, William Shakespeare. Кто под звездой счастливою рождён, Гордится славой, титулом и властью. А я судьбой скромнее награждён, И для меня любовь – источник счастья. Под солнцем пышно листья распростёр Наперсник принца, ставленник вельможи. Но гаснет солнца благосклонный взор, И золотой подсолнух гаснет тоже. Военачальник, баловень побед, В бою последнем терпит пораженье, И всех его заслуг потерян след. Его удел – опала и забвенье. Но нет угрозы титулам моим Пожизненным: любил, люблю, любим.
Teacher 2:
Thanks a lot. Perfect recitation. Большое спасибо. Прекрасное исполнение. And what about you, dear children? Who can recite any poems connected with love and friendship? ( Конкурс на лучшee исполнение стихотворения из зала.)
Student 1 : Oh . Valentine ! I love you so. I think of you all night. That’s why I’m sending You thus poem, Which I went to write. Student 2 : Each sunny day I live and hope: You ‘ll look at me and laugh. We’re like two pieces of one orange, I’m your other half. Student 3 : My love is floating in the air; It seems just like a kite , It’s sailing up into the sky : I marvel at its height. Student 4 : My love is gentle, Sometimes fierce , My love has never died , Of one big thing You can be sure You love fills me with pride. Конкурс плакатов. (5 мин.)
Teacher 1:
We love our family and friends and we can demonstrate our feelings in cards and posters. Each class made one huge poster. Let's choose the most beautiful one . If you like the card-clap your hands, if you don’t like it –keep silence.
Teacher 2:
Настало время проявить ваши признания в любви к родным и близким людям. Попробуем сделать это, продемонстрировав ваши постеры в честь Дня святого Валентина. Остальные классы попробуют оценить вашу работу аплодисментами. Класс, показывающий постер- не хлопает. (Учащиеся демонстрируют постеры - зал голосует аплодисментами.) Песня. (3 мин.)
Teacher 1:
Another valentine tradition is a lovely tradition of singing songs of love. Such greetings were popular even in the Middle Ages. Lovers usually sang their valentines to their sweet hearts! Now, let's sing a very popular song about love together. (Весь зал исполняет песню «My Bonnie») Слово гостю.(5 мин.) Jim, are you inspired with our party today? Заключение.(2 мин.)
Teacher 2:
Our party is over . You've learnt many interesting things and were very active .Thank you for your work. It’s time to say good bye!


В раздел образования