Напоминание

Организация Объединенных Наций


Автор: Подсекаева Людмила Сергеевна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МОУ СОШ №18 с УИОП
Населённый пункт: г. Орехово-Зуево
Наименование материала: методическая разработка урока
Тема: Организация Объединенных Наций
Раздел: среднее образование





Назад




МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 18 С УГЛУБЛЕННЫМ ИЗУЧЕНИЕМ ОТДЕЛЬНЫХ ПРЕДМЕТОВ Г.О.ОРЕХОВО-ЗУЕВО МОСКОВСКОЙ ОБЛАСТИ
Конспект урока в 9 классе по теме:

«Организация Объединенных Наций»
Составитель: Подсекаева Людмила Сергеевна учитель английского языка г. Орехово-Зуево 2015г.
Тема урока: «Организация Объединенных Наций» Тип урока: комбинированный Цель урока: активизация лексических единиц по теме «Организация Объединенных Наций», повторение грамматического материала для последующего использования накопленных знаний при подготовке к ОГЭ Задачи урока: Образовательная: обобщить употребление видовременных форм Past Simple и Past Progressive; Развивающая: развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей и механизмов восприятия, памяти и мышления; - развитие умений самостоятельно добывать и интерпретировать информацию; -развитие критического мышления; - развитие национального самосознания; Воспитательная: воспитывать культуру общения; Познавательная: практическая активизация лексики и грамматического материала по теме, умение строить монологическое высказывание, развитие навыков аудирования и чтения при подготовке к сдаче ОГЭ. Оснащение урока: мультимедийная доска, проектор, компьютер, УМК «English» под ред. Афанасьева О.В., Михеева И.В., практико- ориентированный материал издательства «Титул»

Этап урока

В

р

е

м

я

Деятельность учителя

Деятельность

учащихся

Вид

работ

ы

Ресурсы

учебн

ые

технич

еские
I 1.1.Организац ионный момент 1.2.Речевая разминка 5 Good morning boys and girls! Today is the 24 th of December. Our lesson isn`t going to be an ordinary one today because we have guests. Let`s greet them! Now, take your places and prepare for our lesson. Тема урока You know that we have been studying the topic “People and Society” for the last 20 lessons. So, let us summarize, what we have already discussed:  famous debates  Nobel peace prize winners(political leaders and their solution of social problems)  Political leaders , such as Condoleezza Rice, Charles de Gaulle, Madeleine Albright, Mikhail Gorbachev, Sir Winston Churchill and John Kennedy  Sir Thomas More and his famous treatise “Utopia”  President Kennedy  The results of Cold War and the general secretary of the USSR Mikhail Gorbachev  People`s and civil rights Yes, you`re absolutely right. You also know that people’s and civil rights is one of the main feature which helps us to live in peace with each other as a good neighbors . Do you know the organization the aim of which is regulation of nation`s and countries` rights and different types of conflicts?
The United Nations Organization
Great! You are right! Today it`s going to be a topic of our lesson! Let`s get acquainted with the main items of our lesson Good morning dear guests! Учащиеся называют темы которые они уже изучили, их ответы отображаются на доске I think that it may be a world trial, but it doesn’t regulate civil rights. So, I think it may be the United Nations Organization


П



Кл.



П

У1



У2



У3

П

У1



У2



У3

П

Кл.
- Мульти медийн ая доска, проекто р
• the revision of word- combinations and some historical material • the discussion of the United Nations Organization • the revision of grammar rule Past Simple and Past Progressive Moreover, we are going to prepare for out State exam. What are the main aspects in State Exam? Yes, we`ll practice • listening • grammar and vocabulary task, • Reading They are: listening, reading, grammar and vocabulary task, writing and speaking 1.3..Активиза ция и употребление в речи лексики по изучаемой теме 3 1.Before we start with a new topic let`s revise some word combinations Look at the screen : in your task your should match Russian equivalents with its English meanings Well done! Now work in pairs. Let`s play a little bit. Take cards Which are on your desks. You have two parts of a sentence. You should connect the beginning of the sentence with its end.
1)

badly

needed

reform-
остро нуждалась в реформах
2)

to introduce two

n e w

p o l i c i e s -
предложить два новых направления в политике
3)

to identify those

areas

that

needed

reform
- обозначить те области , которые нуждались в реформировании
4)

deep-rooted

problem-
глубоко укоренившиеся проблемы
5)

troops

were

removed
- войска были выведены
6)

to have an effect

o n

r e l a t i o n s
- повлиять на отношения
7)

a

superpower
- сверхдержава
8)

a

s u m m i t
- встреча в верхах Учащиеся с о е д и н я ю т д в е ч а с т и о д н о г о п р е д л о ж е н и я и с л е д я т з а т е м , чтобы не повторять
П

Кл.

П

У1



У2



У3

У1

У2
УМК «English » Афанас ьева О.В. упр. 37стр. 95 Мульти медийн ая доска, проекто р
у ж е н а з в а н н ы е предложения. Побеждает тот, кто составит все предложения быстрее всех. 1. The country badly n e e d e d r e f o r m , although few could foresee its effect. 2. G o r b a c h e v a p p r o a c h e d t h e p r o b l e m s o f t h i s c o u n t r y b y introducing two new policies. 3. His aims were to identify those areas that needed reform a n d e n c o u r a g e popular debate about how best to deal with them. 4. T h e p r o b l e m s turned out to be so deep-rooted that only radical reforms could solve them. 5. In 1988 Soviet troops were removed from A f g h a n i s t a n after nine years of bitter fighting. 6. T h e i n i ti a l optimism did have an effect on relations between the Soviet Union and the West. 7. A s e a r l y a s N o v e m b e r 1 9 8 5 , Gorbachev met US p r e s i d e n t R o n a l d Reagan ['reigsn] at Geneva [ch;9'ni:v3] f o r t h e fi r s t superpower summit since 8. T h e s u m m i t showed that a new a t m o s p h e r e o f cooperation between the two countries was emerging. II 3 Great! As you know, The United Учащиеся выходят к
У1
 УМК Мульти
2.1. .Проверк а домашнего задания 4 Nations Organization was founded in 1945 after the World War ІІ to establish a lasting peace. You home task was to make a project work about this organization. Now we are going to get acquainted with the United Nations Organization more completely. Good work! It was rather informative! Now you know a lot of this organization and you`ll be able to answer my question 1. Who is the Secretary General of the UNO at the moment? 2. UNICEF is a part of the United Nations.? What is the aim of this organization? 3. What is the function of the UN peace-keeping force? 4. What are the permanent members of the UNO? 5. Which of the two comprises more countries: the General Assembly or the Security Council? доске с презентацией проекта и рассказывают об Организации Объединенных Наций. Учащиеся отвечают на вопросы по теме ООН , используя выражения на доске
У2

→Кл.

П

Кл.

П

У1



У2



У3
«English » Афанас ьева О.В. упр. 48(а) стр. 98 УМК «English » Афанас ьева О.В. упр. 48(b) стр. 99 медийн ая доска, проекто р 2.2.Повторен ие и отработка грамматическ ого материала 2.3.Проверка 6 4 Thank you for such a detailed report. Now let`s work a little bit and refresh your knowledge about Past Simple and Past Progressive -Tell me please, when we use Past Simple? - In what cases we should use Present Progressive? Thank you, you`re right! Look at the screen. You can see here five sentences you should put verbs in the brackets into correct form using Past Simple or Past Progressive Well done! You know, as a part of our lesson we have preparation for State Exam. Now it` s time to check - Past Simple denotes a completed action performed in the past or repeated actions in the past *He met us at the station yesterday - Past Progressive denotes an action taking place at a given moment in the past * He was collecting his car from garage at 8 o`clock. Учащиеся работают с мультимедийной доской , исправляют предложения. Учащиеся выполняют задание
П

Кл.

П

У1



У2



У3

П

У1



У2



У3

У1,У2,У

3…
УМК «English » Афанас ьева О.В. Рабочая тетрадь упр . 8 стр. 33 Мульти медийн ая доска, проекто р Мульти медийн ая доска, проекто р
знаний учащихся по грамматическ ой теме your knowledge. Take card №1 from your desks and do the task. You have 3 minutes to complete the task на карточке № 1 Практик ум по английс кому языку ОГЭ 2015 стр 48 - 2.4.Аудирова ние текста с последующи м заданием 7 Your time is up. Take away card #1 and prepare card# 2 with the listening task. Now you’re going to listen to the tape. You`ll listen it twice. You`ll listen to 3 expressions signed with letters A, B, C. You should match them with the expressions given below. There is one extra point Учащиеся прослушивают аудиозапись дважды. В задании необходимо соотнести высказывание с подходящими заголовками
П

Кл.
Практик ум по английс кому языку ОГЭ 2015 стр. 65 упр. 2 Магнит офон,C D диск 2.5. Чтение тематических текстов с последующи м контролем понимания 5 Well done! Thank you for your work. Take away this card. Our experts will check your knowledge soon. And we are going to continue. One part of the State Exam dedicated to reading. I know that it`s your favourite part of the tasks. So, take card # 3. What should you do in this task? You absolutely right! Let`s start! You should read the following paragraphs and match them with the suitable titles. There is one extra point. Учащиеся читают отрывки текста и подбирают к ним подходящие заголовки. В задании имеется один лишний заголовок.
П

Кл.

П

У1



У2



У3
Практик ум по английс кому языку ОГЭ 2015 - III 3.1Подведени е итогов уроков(рефле ксия) 2 Good job! We have done enough for today. And now let`s summarize what we have done today. Учащиеся подводят итоги урока, отвечая на вопрос, чему они научились и что они сделали на уроке (используя план урока в качестве опоры) • we have revised word- combinations and some historical material • have discussed the subject of the United Nations Organization • we have repeated
П

У1



У2



У3
- Мульти медийн ая доска, проекто р
grammar rule Past Simple and Present Perfect Moreover, we tried to prepare for our State exam. And we have practiced such aspects as: • listening • grammar and vocabulary task, • reading 3.2. Завершение урока ( домашнее задание) 3 My dear boys and girls! You worked well during the lesson! Girls, thank you for your interesting report about the United Nation Organization/ It was very informative. I would like to notice that (name) worked well during our lesson and constantly took part in every tasks- thank you – your mark is 5 Some pupils such as (name) worked also well, but unfortunately you had some mistakes in your pronunciation and grammar skills. You should pay attention to the usage of Past Simple and Past Progressive. Your mark is 4. Now, look at the blackboard, ex. 49 pg.99 will be you home task. In this exercise you`ll get acquainted with the Russian Diplomat Alexander Sergeevich Griboedov and answer the question to get more information about his biography. Do you understand the task? Is it clear for you? The lesson is over! Good bye! Учащиеся слушают итоги урока и оценки за урок. Так же учащиеся записывают домашнее задание и слушают объяснение домашней работы.
П

Кл.
УМК «English » Афанас ьева О.В. ex. 49 pg.99 Мульти медийн ая доска, проекто р


В раздел образования